БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА
Відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон), безоплатна первинна правова допомога – вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно зі статтею 9 Закону суб’єктами надання безоплатної первинної правової допомоги в Україні є:
1) органи виконавчої влади;
2) органи місцевого самоврядування;
3) фізичні та юридичні особи приватного права;
4) спеціалізовані установи;
5) центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Згідно із частиною другою статті 7 Закону, Національна комісія зі стандартів державної мови як суб’єкт надання безоплатної первинної правової допомоги в межах своєї компетенції надає такі види правових послуг:
1) надання правової інформації;
2) надання консультацій і роз'яснень з правових питань;
3) складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);
4) надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
Звернутися до Національної комісії зі стандартів державної мови для отримання безоплатної первинної правової допомоги можна шляхом надсилання відповідної заяви на поштову адресу: Несторівський провулок, 4, м. Київ, 04053 або на електронну адресу: info@mova.gov.ua.
Графік проведення особистого прийому осіб для надання безоплатної первинної правової допомоги в Національній комісії зі стандартів державної мови буде розміщено після стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та прийняття Урядом відповідного рішення про зняття карантинних обмежень на території України.
Також інформуємо, що держава гарантує кожному право на отримання безоплатної правової допомоги. Для отримання такої допомоги телефонуйте за номером Єдиного контакт-центру 0800213103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів) або звертайтеся особисто до найближчого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги чи бюро правової допомоги. З інформацією про адреси відповідних центрів чи бюро, а також про види і порядок отримання безоплатної правової допомоги можна ознайомитися на вебсайті системи безоплатної правової допомоги.